دریچه برگشت  پره Z

تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1401

دریچه برگشت پره Z

از دریچه برگشت  پره Z برای برگشت دادن هوا استفاده می گردد . علت نامگذاری این دریچه به عنوان دریچه Z شکل پره های آن می باشد . پره های دریچه برگشت پره Z سبب می شوند تا هوا افت فشار پیدا کند . نصب این دریچه بسیار آسان می باشد . کافی است تا شما این دریچه را با پیچ روی سطح مورد نظر نصب کنید . البته توجه داشته باشید که برای اینکه دریچه شما محکم تر و بهتر به سطح مورد نظرتان وصل گردد ، باید آن را به یک قاب چوبی یا آهنی پیچ کنید . نصب آن روی گچ ، سیمان و ... با استفاده از پیچ خودکار انجام پذیر نمی باشد .

سطح این دریچه با رنگ های الکترواستاتیک پوشانده می شود . برای اینکه قبل از رنگ کاری گرد و غباری روی دریچه نماند ، آن را در اسید قرار می دهند . از مهم ترین ویژگی های دریچه برگشت پره Z  مقاومت بالای آن ها نسبت به سایر دریچه ها می باشد . علت این امر حالت پره های آن است .

برخی مواقع ممکن است تا حشرات از دریچه ی شما وارد خانه اتان شوند . در این صورت نیاز است تا در محل دریچه یک طوری نصب گردد . دریچه برگشت پره Z این امکان را برای شما فراهم می سازد تا یک طوری در پشت آن نصب کنید .

دریچه اسلوت

خرید انواع دمپر

دریچه خطی

دریچه برگشت پره یک نوع دریچه‌ی صنعتی است که برای مدیریت جریان هوا، گاز و بخار در سیستم‌های تهویه، گرمایش و خنکایش، و همچنین صنایع شیمیایی وفرآوری مواد استفاده می‌شود. این دریچه با بالا و پایین حرکت می‌کند و به وسیله پره‌های خمیده ایجاد جریان هوا را کنترل می‌کند

 

دریچه‌های برگشت پره زد (Backdraft damper) یک نوع دریچه هوا است که برای جلوگیری از جریان هوای برعکس در سیستم تهویه مطبوع و تهویه صنعتی استفاده می‌شود. این دریچه‌ها در سیستم های تهویه مطبوع، مانند سیستم های تهویه ساختمان، هوادهی، تهویه و تبرید صنعتی و سیستم های هوای تازه استفاده می‌شوند.

برخی از ویژگی‌های دریچه برگشت پره زد شامل قابلیت نصب آسان، انعطاف پذیری، عدم نیاز به قطعات برقی و کنترلی، مقاومت در برابر فشار و دما، و کاهش صدا و لرزش هستند.

این دریچه ها عموماً با استفاده از پره های منحصر به فردی که در آن ها قرار دارد، مانع ورود هوای برعکس به سیستم تهویه می‌شوند. این پره ها با نیروی جریان هوا بر عکس به سمت بسته شده و با جریان هوای درست، به سمت باز شدن دریچه حرکت می‌کنند.

به عنوان یک قسمت مهم در سیستم های تهویه مطبوع و تهویه صنعتی، دریچه برگشت پره زد باعث بهبود کیفیت هوای داخل سیستم و بهبود کارایی سیستم می شود. همچنین، در صورت نصب و استفاده صحیح، می‌تواند مصرف انرژی را نیز کاهش دهد و در نتیجه به صرفه‌جویی در هزینه‌های تهویه و سیستم تهویه کمک کند.

در نهایت، با در نظر گرفتن ویژگی‌های دریچه برگشت پره زد و استفاده صحیح از آن، می‌توان به بهبود کیفیت هوای داخل سیستم، بهبود کارایی سیستم است.

جهت سفارش این محصول با شماره زیر در تماس باشید

09133100918 آقای مشایخی