صدا گیر کانال های رفت و برگشت

صدا گیر کانال های رفت و برگشت

تاریخ انتشار : 25 دی 1400

صدا گیر کانال های رفت و برگشت

یکی از اصلی ترین وسایل که جهت کاهش صدای فن های تخلیه هوا استفاده میشود صداگیر یا سایلنسر میباشد.
به علت کارکرد فن در کانال های تهویه، چه در فنهای اكسیال،چه فنهای سانتریفیوژ، صدای ناخوشایندی در محیط تهویه ایجاد میشود که باعث نارضایتی سکنه میباشد.
شدت این صدای ناخوشایند به عوامل عوامل گوناگونی مانند :نوع فن، فاصله فن از محل ، جنس و نوع كانالها و انشعابات ، جنس دیواره های محیط و عوامل دیگری از این دست متفاوت است.
برای حل این مشکل از صداگیرهای کانالی استفاده میشود که این دستگاه صدای تولیدی توسط دستگاههای تهویه مطبوع را تا حد بسیار زیادی از بین میبرد ،در ضمن کمترین تاثیررا بر جریان هوای تهویه دارد.
عملکرد صداگیر به این صورت میباشد که در مسیر عبور جریان هوا قرار میگیرد و زمانی که هوا از صفحات موازی عبور میکند توسط صداگیر جذب میشوند و در نهایت موجت کاهش صدا میشود.
کاربرد صدا گیرها در پروژه های قطار شهری ،مترو، سینما، آمفی تئاتر، بیمارستان ها و مراکز تجاری میباشد .
صداگیرهای کانالی به دو شکل گرد و چهار گوش در بازار تولید و عرضه میشود که جهت نصب در سیستم های کانال کشی رفت و برگشت مانند ایرواشر ، هواساز و پکیج یونیت مناسب می باشند.
از مشخصات صداگیرهای کانالی میتوان سطح سخت در محل عبور هوا و به حداقل رساندن میزان تجمع آلودگی ،حرکت جریان هوا در این کانال گیرها به صورت مستقیم و برای افزایش نرخ جریان و کاهش افت فشار و جهت به حداکثر رساندن افت نویز، نوک سخت و گردی دارند، جهت کاهش اغتشاش ، افت فشار و صدای تولیدی توسط صداگیر ورودی آن گرد میباشد، محافظت در برابر خوردگی از مواد جاذب صوت توسط ورق های مشبک اشاره کرد.
این کانالهال قابلیت نصب بر روی تمامی دستگاه های توزیع هوای دوار همچون هواساز ، ایرواشرها را دارند،همچنین قابل طراحی و تولید در ابعاد استاندارد و سفارشی مطابق با درخواست مشتری میباشند.
درخور ذکر است که این صداگیرها مقاوم در برابر آتش ،قابلیت حداقل افت فشار، نصب آسانی دارند و قابل استفاده از عایق پشم سنگ با دانسیته های مختلف جهت جذب صدا هستند.