لوور هوا رسان

تاریخ انتشار : 31 خرداد 1400

لوور هوا رسان

در همه مکانهایی که احتیاج به تهویه هوا یا تامین هوای تازه دارد می بایست از لوور هوارسان استفاده کرد.درواقع لوور هوارسان دریچه ای متشکل از پره های Z شکل است که با آن می توان بدون اینکه ارتباط هوای بیرون را از داخل جدا کرد هوای تازه برا محيط فراهم کرد.

 

بیشترین کاربردهای لوور هوارسان در محیط هایی مانند اتاق هواساز، اتاقک آسانسور، محیط های بسته ی پارکینگ ها،اتاق موتورخانه ها ، سالن های ورزشی و جاهایی از این قبیل می باشد. در دیواره محیط های ذکر شده  دریچه ی لوور هوارسان با افت فشار کم و هوارسانی معقول به محیط ، تامین هوای تازه یرای محیط را فراهم می کند . لوور هوارسان علاوه بر این که وظیفه ی هوارسانی به محیط های مذکور را با دِبیِ بالا بر عهده دارد همچنین از نفوذ آب باران ، برف و جانورانی مانند پرندگان کوچک و نیز گردوخاک پیشگیری می کند . 

پره های موازیِ Z شکل به صورت یکنواخت و در فاصله ای مشخص از یکدیگر در ساختارِ داخلیِ  لوور هوارسان ، با خوابِ معکوس نسبت به محیط بیرون،باعث می شود هیچ ارتباط دیداری با بیرون نداشته باشد. 

بدنه و پره های لوور هوارسان از ورقه هایی با ضخامت های بالا طراحی و ساخته می شود به طوری که استحکام پره های Z از فریم دور نیز بالاتر در نظر گرفته می شود که به دليل فشار هوا یا موارد دیگر دِفرُمه نشود. 

برای پیشگیری از ورود و نفوذ پرندگان،جانوران کوچک و حتی حشرات به داخلِ محیط از شیارِ پره های لوور هوارسان ، در پشت این پره های لوور هوارسان از توری یا فیلترهای یک اینچ و یا دو اینچ استفاده میشود. 

از ویژگیهای خوبِ لوور هوارسان قابلیت نصب آن روی سطح های مختلف دیوار، روی درب ها یا پنجره ها و یا کلاهکهای چهارطرفه می باشد.

لازم به ذکر است که پره های لوور هوارسان بصورت ثابت و همیشگی بر روی فریم مورد نظر جاگذاری و تعبیه شده و تغییر مسیر پره های لوور هوارسان ممکن نخواهد بود. 

در باره انتخاب جنس لوور مبنى بر الومینیوم بودن ان باید ذکر کرد که فقط در پره های لوور می توان از الومینیوم استفاده کرد و برای ساخت فریم لوور باید از ورق گالوانیزه ضخیم استفاده کرد .

 

عرض فریمِ لوور هوارسان معمولا سه الی چهار سانت متر می باشد،اما در صورت درخواست مشتری پهنای قاب لوور هوارسان در هنگام ساخت قابل افزایش است.