سیستم شوتینگ زباله

تاریخ انتشار : 2 خرداد 1400

سیستم شوتینگ زباله

سیستم شوتینگ زباله

سیستم شوتینگ زباله از یک کانال ارتباطی تشکیل‌ شده که برای دریافت و خارج کردن زباله‌ها در ساختمان‌های بلند مورداستفاده قرار می‌گیرد

سیستم شوتینگ زباله

یکی از مشکلاتی که در ساختمان‌ها و آپارتمان‌های چند طبقه وجود دارد جمع‌آوری و دفع زباله است. در بسیاری از ساختمان‌ها ساکنین به صورت دستی زباله‌ها را جمع‌آوری می کنند و به بیرون از ساختمان انتقال می دهند.

بعضی از ساختمان‌ها هم سطل های زباله مخصوصی برای جمع‌آوری زباله‌های هر واحد دارند تا به صورت کلی آن ها را به بیرون ساختمان انتقال بدهند، اما راهکار دیگری هم برای جمع‌آوری راحت تر و سریع تر زباله‌ها وجود دارد. سیستم شوتینگ زباله یکی از روش های سریع و مقرون به صرفه جمع‌آوری و دفع زباله است که در ساختمان‌های مرتفع مسکونی، بیمارستان ها، هتل ها و مجتمع های تجاری مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

سیستم شوتینگ زباله چیست؟

سیستم شوتینگ زباله یک کانال ارتباطی است که از پشت بام ساختمان شروع می‌شود و تا پایین ساختمان امتداد پیدا می کند. درب اصلی شوتینگ زباله در بالای ساختمان‌های مسکونی یا تجاری قرار دارد. این کانال ارتباطی برای خارج کردن زباله‌های روزانه، ملحفه های بیمارستانی، نخاله های ساختمانی و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارد.

هر یک از طبقات ساختمان دارای درب مخصوص برای انتقال زباله هستند که به کانال انتقال زباله متصل می شود؛ بنابراین ساکنین می‌توانند بدون اینکه از ساختمان خارج شوند از طریق درب های تعبیه شده در هر طبقه، زباله‌های خود را داخل سیستم شوتینگ قرار دهند تا به راحتی به بیرون ساختمان انتقال داده شود.

انواع سیستم شوتینگ زباله

سیستم شوتینگ زباله دو نوع خارجی و داخلی دارد که هر یک دارای مزایا و کاربردهای گوناگونی هستند.

 

  • شوتینگ زباله خارجی

شوتینگ خارجی در بخش بیرونی ساختمان قرار می‌گیرد، اما شوتینگ داخلی که بیشتر کاربرد دارد در درون ساختمان قرار می‌گیرد. سیستم های شوتینگ خارجی بیشتر در مواقع ساختمان سازی برای انتقال نخاله های ساختمانی و ضایعات و مصالح استفاده می‌شوند.

  • شوتینگ داخلی

 سیستم های شوتینگ داخلی در آپارتمان‌های مسکونی، هتل ها و بیمارستان ها استفاده می شوند.

در هتل ها برای خدمت رسانی سریع تر به مشتریان از این سیستم استفاده می‌شود.

در بیمارستان ها نیز برای انتقال ملحفه ها و زباله‌های بیمارستانی که آلوده هستند استفاده از سیستم شوتینگ کاربرد زیادی دارد.

در آپارتمان‌های مسکونی هم ساکنین برای انتقال زباله‌ها می توانند از سیستم شوتینگ استفاده کنند به این صورت محیط ساختمان تمیز و بهداشتی باقی می ماند و زباله‌ها از طریق کانال سیستم شوتینگ به بیرون از ساختمان انتقال داده می شوند.

 

کلام پایانی

معمولاً سیستم های شوتینگ دارای قابلیت هایی مانند تهویه و تفکیک زباله هستند. حتی امکان شستشوی این کانال ها نیز وجود دارد تا بوی بد و آلودگی وارد فضای ساختمان نشود. شرکت تهویه مطبوع ترکان پارتاک یکی از شرکت هایی است که در زمینه تولید سیستم شوتینگ زباله و تولید دریچه های صنعتی در پروژه های مسکونی اداری و بیمارستان ها فعالیت می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سیستم شوتینگ زباله، نحوه نصب و سفارش آن می توانید به وب سایت مجموعه ترکان پارتاک مراجعه نمایید.