دمپرهای صنعتی

تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1400

دمپرهای صنعتی

اهمیت جریان هوا در محیط ها اعم از محیط های صنعتی و اشپزخانه حائز اهمیت میباشد .دمپرهای صنعتی بخش مهمی از هر سیستم هوای صنعتی هستند زیرا دمپرها برای کمک به کنترل جریان هوا برای داشتن هوای تمیز و جریان هوا با ذرات معلق طراحی شده اند.

دمپرها را در مسیر جریان هوا نصب میکنند زیرا با استفاده از انها(دمپرها) میتوان جریان هوا را کم  ،زیاد یا قطع کرد.

دمپر چیست؟

دمپردریچه یا صفحه ای است که جریان هوا را در داخل کانال ، دودکش و سایر تجهیزات انتقال هوا متوقف یا تنظیم میکند و هم چنین کنترل میزان جریان هوا توسط دمپرو تغییر جهت جریان هوا با تنظیم تیغه های دمپر امکان پذیر است.

دمپرها چگونه کار میکنند؟

دمپر دارای یک پیستون است که در داخل سیلندر پراز روغن ، با حرکت بالا و پایین چرخ حرکت میکند.در پیستون قسمتهای باریک و کانالهای یک طرفه ای وجود دارد که اجازه میدهد روغن به طور اهسته از یک محفظه به محفظه دیگر جریان یابد.

 

 

در بالاترین سطح ، 2 کاربرد کاملاً متفاوت برای دامپرها وجود دارد: برنامه های HVAC (گرمایش ، تهویه و تهویه هوا) و برنامه های فرآیند صنعتی

دمپرها وسایلی هستند که از تیغه‌های قابل تنظیم ، برای تنظیم جریان هوا از یک طرف به طرف دیگر استفاده می‌کنند، که ممکن است در داخل کانالها ، بین اتاقها ، یا بین داخل وخارج یک ساختمان قرار داشته باشد.

دمپرها چیزی بسیار بیشتر از تنظیم کننده های ساده جریان هوا هستند .انها (دمپرها) برای کنترل هوای خنک ، گرم ، دمای بالا ، کثیف یا حتی سمی ضروری هستند. همچنین ممکن است از آنها برای محافظت در برابر آتش استفاده شوددامپرها کیفیت هوا را حفظ می کنند و ایمنی کارگران را تأمین می کنند ، به همین دلیل برای تنظیم جریان هوا در صنعت ضروری هستند.

علاوه بر این، چیزی که دمپرها را به بهترین گزینه برای سیستم‌های بزرگ و پیچیده تبدیل می‌کند، انواع طراحی‌های موجود هستند.

همین طرحها ،این به شما امکان می دهد تا انواع دمپرهایی را که برای سیستم پردازش صنعتی شما مناسب هستند ، انتخاب کنید.

با این حال انتخاب گزینه مناسب می‌تواند گیج‌کننده باشد و باعث شود شما شگفت‌زده شوید  از انواع مختلف دمپرها ، کدام یک برای شما مناسب است؟

به طور معمول ، هر یک از آنها هدف خاصی را دنبال می کنند و انتخاب یک طرح مناسب برای عملکرد طولانی مدت و پایدار ضروری است.