دریچه گرد

تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1400

دریچه گرد

دریچه های گرد

دریچه های گرد برای تهویه مطبوع و سرمایش و گرمایش کاربرد دارند. از این دریچه های گرد برای انتقال هوا با حجم های مختلف استفاده میشوند.

این دریچه ها به دلیل نوع ساختار پره ها صدای خیلی کمی در هنگام عبور جریان هوا ایجاد می کنند.

دریچه های گرد را می توان روی انواع سقف ها نصب کرد. پره های دریچه های گرد قابل جدا شدن هستند و این امر سبب آسان شدن مراحل نصب دریچه می شود.

دریچه های گرد به صورت کلی به دو دسته، تخت و برجسته تقسیم می شوند اما از نظر کارایی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

دریچه های مشبک گرد

این نوع دریچه ها جریان هوا را به صورت رشته ای انتقال می دهند. به دلیل اصطحکاک کم با جریان هوا می توانند هوای بیشتری را عبور دهند. در مواقعی که فشار هوا کم می شود ولی به پرتاب بلند هوا نیاز دارید، این دریچه ها گزینه مناسبی است. شکل این نوع دریچه ها به صورت لانه زنبور است.

دریچه های سقفی گرد تخت

این نوع دریچه ها برای انتقال هوای تازه  از بیرون به داخل محیط کاربرد دارد. البته از این دریچه ها در محیط هایی که ارتفع معمولی دارند استفاده می شود. پره های این دریچه ها به صورت متوالی و هم مرکز هستند.

دریچه سقفی گرد برجسته

این نوع دریچه ها خیلی به دریچه های سقفی تخت شباهت دارند و تنها شباهت آن ها این است که هر چه به داخل دریچه نزدیک تر می شویم پره های دریچه برجسته می شوند. از این نوع دریچه ها برای ایجاد سرمایش از سقف استفاده می شوند.

دریچه جت نازل گرد

این دریچه ها دارای لایه های استوانه ای موازی در قسمت داخلی می باشند. کاربرد این نوع دریچه ها بیشتر در انتقال هوا از داخل محیط به بیرون با پرتاب بلند است. دریچه های جت نازل گرد برای محیط های با ارتفاع زیاد مناسب است.

دریچه سونایی گرد

این نوع دریچه ها برای تهویه هوا در محیط هایی که رطوبت بالایی دارند مثل سونا، استخر، حمام و غیره استفاده می شوند. دریچه های سونایی گرد برای انتقال هوا با فشار پایین به همراه رطوبت و به صورت دائمی گزینه مناسبی هستند.